Thursday, August 20, 2009

Kek jadi Bahulu

Pagi tadi nye hal...

Besday Fahim ngan Adib pada bulan Aug.... Muhammad Adib lak dah siap dapat hadiah dr cikgu die... mungkin tadika tu sambut sekaligus tiap2 bulan pada awal bulan sebab besday Adib 29 Aug, jatuh bulan pose... (mungkin gak pasal dah nak pose die buat awal bulan..ntah???)

Besday Fahim lak pada awal bulan Aug.. 11 Aug... kesian.. mama die tak sempat nak buat kek.. emmmmm........

Sebenarnya aku dah merancang mcm2 nak buat.. tapi seme hampes belaka... hajat tak kesampaian(kite hanya merncang tapi Tuhan menentukan).. tapi aku janji laa ngan Muhammad Adib nak buat kek utk bawak kat sekolah tadika die.. sebelom pose.. hari last sebelom cuti sekolah.. hari ni la... dan belah petang lak buat mkn2 kat umah mak sedara die utk Fahim....

Tapi tak sangka lak.. kakak aku pulak nak buat majlis solat hajat n doa selamat tu malam tadi.. sepatutnya mlm tu aku nak buat FC.. kononnya nak bagi laa budak sorang sebungkus cookies tu... pagi2 sebelom subuh lak aku nak buat la kek sebijik sorang... 1 utk Adib bawak sekolah... 1 utk Fahim masa makan2 at umah mak sedara die... tapi tak jadi laa nak buat.. pasal balik pon dah lewat mlm.... makn lak banyakk.. ngantuk gilerr...

Tapi buat kek sebelom subuhhh tu..heheee... aku buat laaa.. tu pon nasib baik tak terbabas bangun kul 6.. kalu tak kirim salmmm je laaa....

Adik aku lak ade jamuan makn so, kene laa bawak makanan.. die nak buat tak sempat.. jadi die suruh aku buat cupcake.. jadi kebetulan aku pon nak buat kek utk budak2 tu.. buat la utk adik aku sikit.. sebelom die pi sekolah(cikgu), die sggah umah aku aku ambik kek yg die pesan.. nasib baik gak masa tu dh siap...

Aku buat 2 adunan sekaligus.. utk adik aku ngan budak2 ni.. perisa oren.. tapi bila dah siap utk adik aku.. baki tu aku nampak cam tak cukup je..

Jadi aku pujuk laa si Adib utk buat kek die lepas raya nanti.. emm hampessss... die nak jugak bawak kek kat sekolah.. so aku terpaksa laa buat lagi 2 adunan.. perisa coklat lak...

haaaaaa .... yang ni laaa jadi bahulu hahahhahaa.. pasal aku lupa nak letak butter... camne leh lupaaa???? jgn tanye yeee...... huru hara ku kat dapur masa tuh.. pasal dah lambat laaaa... dlm masa yg sama kene siapkan kek utk budak2 nih.. huahhaaa.... aku masuk lambt tu tak kisah laa.. ni pasal kene hantar hb aku ambik motor nak gi keje... pastu bila dah nak siap nasib baik gak kawan die yg dtg umah ambik... lega rasa....

dlm kul 9 lebih sikit aku siap seme masuk kete... pastu aku hantar Adib ke tadika dulu..

sampai je tadika.. depan pagar ... die leh cakap..

"mama... Adib takmboh bowok kek lahh"

aku lak

"hahh!!.. bakpenye takmboh bowok.. tadi siap nangis suruh mama buat kek jugok??!!!!"
( aku dah geram masa nih... terus aku bawak kete pi umah mak sedara die... )

aku heran betul.. tiap2 hari masa nak gi sekolah pon camtu.. dr umah nak bekal itu ini.. air itu ini... siap menangis tu kalu tak buat.. bila dah buat.. sampai depan sekolah die mesti cakap takmboh bawakk!! geram aku..

Masa aku pujuk die pagi tadi pon aku dah WARNING.. "JANGAN SAMPAI DEPAN PINTU PAGOR TAKMBOH BAWOK PLOK!!!" sekali betul lak die taknnak bawakk.. huahhahaha.. padan muka aku!!!

wehhhhhhhhhhhhh panjanggggggggggnyeeeeeeeeeeeee aku bebeelllll!!!!!

dah! jom layan gambooooooooo.....


ni la kek yg nak di bawa ke tadika Adib...simple jee... kalu ikut mlas dah nak letak BC tu.. tapi kesian lak...
ni lak lebihan yg buat kat adik aku.. tu yg kene buat lagi utk Adib bawk g sekolhni pon utk adib bwk.. pasal takut tak cukup.. dlm kotak tu ade berape jee..
yang ni pon utk adib buat gi sekolah.. penuh tu aku letak tanpa BC.. tapi dah kureng.. die duk mkn dlm kete... patutnye die suruh tulis nama kawan2 die seme kat cupcake tu.. siap dah sebut nama kawan2 die... nasib baik aku tak ikut.. kalu tak buat penattt jee huauhahaa..

Oleh kerana Adib taknak bawak gi sekolah die maka.. kek tu seme dah jadi hak milik si Fahim laa.. petg ni nak buat mkn2 kat umah mak sedara die.. huahahhaaaa..

2 comments:

lili11 said...

Bertuah ler orang pandai dan rajin masak yer! Kita yg malas ni telan air liur jer lah!
Eh jom join Lets play a game and win a prize, too. Jom suke2.

Suha said...

takde la pandai sangt lili.. rajin pon tak la sangt.. tapi anak2 nye pasal.. mls pon kene rajinkan diri hehe..