Wednesday, January 28, 2009

seronok..seronokkkk

Ni semalm punye crite... pagi lepas je siap2 mkn budk2 ngn bapak budak.. eh.. dekat2 tengah hari gak laa.... dr umah kite org pi kemaman beli barg utk buat kek.. lepas tu terus je ke umah bonda... saje nak melepak... sampai sana ramai rupe2nye.. kakak ku tengah memasak.. langkah kanan tul.. mkn ramai2 seronok.. ni lauk yg kakak aku masak..

Sambal Ikan bilis ngan petai


Kacang bendi masak tumis


Haa.. ini umbuk nyor masak lemak... mmm aku tak suka mkan lauk ni hehe.. umbuk nyor aku suka mkn gitu jee.. kalu org kate sedap buat acar masak ke ape keee aku takleh telan.. kuah je laa aku ambik hehee...


Ni tanah paya... akan dirikan umah kat sini.. umah adik aku... ni belum lagi timbun tanah merah...

Ewahhh si kecik tuu.. duk lambai2 bedoza...

Tanah belah kakak aku nye.. dah timbun tanah pasir.... pon nak buat umahhh....Semoga kakak ngan adik aku nih dapat siapkan umah seperti mana yg dicitakan... aku??????.. Syukur laaa ape yg aku dah ade sekarg.. mungkin tahun 2020 kot baru aku dpt buat umah kat situuuu....AMIN...

Isi Kelapa Muda aku panggil nyor muda.. best nye mmm
Ni lak umbok nyor.. manisss jeeee... sdappp

Dua org ni yg duk gilir usaha kan umbuk nyor tu... HB ku ngan abg ipar ku.... ehh sorang lagi anak buah..takde gmbo...
Tu die BONDA ku duk mkan nyor muda ngan menantu die(abang ipar ku).. crite ape laa yg die duk sembang sambil mkn nyor tu.. dua2 kepale bisnesss.. mesti die duk bincang pasal bisnes tuuu... heheeee....

1 comment:

maklang said...

sambal petai ikan bilis tu nampak sedapnya...kim salam kat kak nor n abang adam eh...