Tuesday, December 01, 2009

Raye Aidiladha...

Salam. utk pengunjung2 blog ku nihhh.. (ade kee?? huahhahaaa).. takpo den buat den baceee jee sendiriii hehheehe..

Cam bese.. aku nak tempek gambo jeeee... crite bergambo lerr katekan... okess.. layaannnnnnnnnnnn.........

HAri Raye.. masak nih jee... hahhaaaa.. nasik2.. kakak den yg bawak heheeee...

Kek coklat... kegemaran ku....




hahahaahaa....
aku gelak dulu... kek ni KEK BUAH KUKUS.. kali ke-2 buat nih.. den tak gemarr mkn kek buah... tu yg baru sekrg terbuka hati nak buat kek ni... itu pon selepas buat soal selidik... oleh kerana ramai yg suka den try buat.. pertama kali buat dulu.. tak masak.. kes derhaka kat resepi org.. org suruh kukus dlm masa 3 jam.. aku lom sejam dah angkat.. ape lagi.. hancuss laa kek yg lom masak kat bawah lagik tuuu... tapi bile cubit2 sikit utk rase.. cam leh masuk je tekak aku ni.. sedapp... pandai llaaa org yg letak resepi tu hehee.. nak resepi pi kat MYRESEPI.. (dah lupe lak sapenye resepi ni..)

Oleh kerana tekak aku rase sedap lak kek buah ni.. aku pon mlm2 raye tu pi carik buah2 tu kat pasaraya.. so pagi raye aku buat.. hampir2 tak jadik.. pasalnye.. aku terlupee letakk tepunggg daaa... aku dah siap letak dalm periuk kukus.. pastu dah tutup cantikk dahhh.. pastu aku nak pi laa cuci bekas2 yg dh guna tuu sementara tgu kek masak kan.. sekali terambik laa bekas yg ade tepong.. yg memg dah siap timbang dan ayakk utk buat kek buah tuu... hah!!! kek buah ku itu lom letakk tepongg lagikk.. patut laa aku letak gula hangus tadi terusss jekk kerasss berketul.. wakakakakakaka... rupe2nye tepong gandum lom masuk lagi.. aku pon ape lagi.. cepat2 tutup api dapur gas.. angkat loyang tu dan tuang adunan tu balik dlm bekas mixer aku tuh.. masukkan tepongg... ON button mixer kemudian letak balik dlm loyang dan kukus semula cepat2.. hahahhaaaa

ntah ape2.. selalu buat kek lupe letak tepongggg.... dah rese pelikk pon tak reti2 nak pikir bende ape yg tertinggal.. huahahhahaa...(dah banyak kali buat kek lupee letak tepungg huahhahhaa)

Akhirnyee.. ini lah hasilnyee.. kurang menjadi.. tapi boleh laa tahann... buah berterabur tapi kat bawah tu gula hangus berkumpull.. yg kerasss tu laa.. pasalll terhegeh2 sangat kacau adunan tanpa tepung tuu masa letak gula hangus tuuu... kene cepat2 baru gula hangus tu tak berketull... ermmm takpe.. sib baik beli buah 2 kotak ari tuh.. lehbuat lagi.. harap2 kali ni takde bende tertinggal hehehee...

4 comments:

mummywaielah said...

hah hah hah tangkap leleh air liur tgok gambar jer.
sowi tak sempat beraya kat umah mung, baca blog ku baru tau kenaper..

Suha said...

Dah bace daaa.. heheee.. takpe laa.. aku pon tak gi mane2 pon hari raye.. lepak umahh jee.. hehee.. petang mek aku datg ramai2 ngan kaknor... yg lain2 seme beraye mah mertua... uhuu

Adnazthie said...

Salam Maal Hijrah, jumpa blog ni melalui Salam2benua..
Saya pun haritu buat kek chiffon pandan terlupa letak tepung. Masa masak nampak cantik dia naik, bila dikeluarkan kempis..

Suha said...

Salam Adnazthie,

oo blog Kak Lg kan.. hehe.. selalu gak pi umah kak Lg...
hahhahaa ade gak org pelupe cam saye.. igat saye sorang je mcm tu... itu la.. nak buat kek ni kene rileks2.. baru bahan tak tertinggal kan.. hehe