Sunday, October 11, 2009

KEKkkk lagiiiiiiii

Hari sabtu.. kul 4 pagi aku dh bangun.. pasal nak buat ciskek.. kek pelangi oren tu.. pastu donut sekilo... kalu bangun lewat.. mlm tadi aku biarkan cheese krim kat luar ngan butter sekali.. bagun jee aku letak seme bahan utk donut dulu.. mesin menguli.. sementara mesin menguli donut tu... siap2kan bahan utk ciskek.. abis uli.. kuarkan letak bahn2 ciskek lak dlm mesin tu.. adunan donut tadi biar naik dulu.. siap adunan ciskek pastu bakar.... pastu basuh beks2.. pastu siap kan bahn2 utk kek pelangi lak... ciskek lom masak lagi.. terap donuat dulu.. sambil2 tgu kek masak... agak2 ciskek dh nak masak.. masukkan bahn2 utk kek pelangi dlm mixer... bile ciskek dah masak.. masukkan pula adunan kek pelangi... pastu sementara tgu kek masak.. terap lagi donut.. samabil goreng yg dah terap awal tadi.. gitu laa seterusnye.. buat icing utk kek pelangi.. bila dh siap semua.. masuk dlm keteee.... utk pi umah kakak...

malang sguh hari ni.. pasal penutup periuk kaca aku dah jatuh pecah berkecaiii uhuhuuuu.. gara2 letak belakang .. pastu bukak bonet kete, penutup peiruk yg ade donut tu..jatuh berkecai atas jalan depan umahhh uhuhuhuhuuuuuuuu
kek pelangi yg siap isi icing..simple jee.. ciskek pon simple jee.. yg berbungkus dlm plastik tuuu.. tapai.. buat gitu pasal bnyk lalat...

ni donut.. haaa periuk ni laa penutup die pecah tuu.. yg saiz besar sekali lak tuuu.. nasib laa....


gmbar dekat...

sampai kembang donut ni.. gara2 si fahim bangun.. layan die jap.. pujuk2.... tido kan die semula...

hehee ni sajee je buat bunga hehheee

2 comments:

Waielah's Mummy said...

Takper lah darling woi, periuk kaca terburai boleh beli ganti. Corningware kan? ckp jer saiz baper liter (pling beso 5l kan?)and round/square aku gi beli kat JJ kat sini, berlambak tau. Nanti kau bayo ah ek?pokai aku lening...jngan tukang msok terburai doh...read my entry tomorrow something 4 u ya!!

Suha said...

to Mummy Waielah

Uwaaaaaaaaaa takperr hang katerrr... ehh penutup saje leh beli kaaa??? kalu ade aku nok beli laa.. aku nok beli penutup jee hehee..

pasal entry tuuu den dah tengokk.. cantik wehh.. tq laling....