Sunday, October 11, 2009

Gotong Royong dan Jamuan Raya 2009 di Taman Meraga Indah, Meraga Beris, Kijal.

Assalamualaikum.. jom layan cerita bergambarKu hehee...........

Sungguh pon aku penat..rasa cam nak 'fensannnnn' je... start petg khamis.. plan aku pada hari tu..balik dr keje.. sampai je umah nak terus buat kek.. yg org tempah.. sampai laa ke mlm....pasal pada keesokan hari (jumaat) ade gotong royong di kawasan perumahan KU..dan bergotong royong memasak utk jamuan raye belah mlmnye.. hari sabtu lak ade jamuan raya kat ummah kakak aku.. kalu aku tak kerjakan kek2 org tempah ni awal2 sudah pastu aku kepenatan sampai ke hari Ahad.. silap hari bulan hari Ahad aku MC.. jadi utk menngelak berlakunye perkara itu hheheee.. aku plan nak buat mlm Jumaat tu laaa semua... TETAPI.. kite hanya merancang tapi TUHAN menentukan..
Sampai je umah hari khamis tu.. lom tutup pintu pagar..jiran aku dh sound.. dah start potong daging/ayam kat belakang umah tu.. pi laa tolong.. pasal takde org tuu... heheee.. terpaksa laa aku batalkan niat.. aku pon pi la kat belakang dapur dulu.. nolong ape yg patut.. tapi tak laa lama dh nak siap pon... aku sempat potong sikit je.. pasal dh nak abis.. jadinye lepas maghrib aku start buat kek.. sambil.. cuci kain(mesin basuh daa..)..sidai kain.. berselang seli laa.. sementara tgu kek masak tu..pi laa sidai kain kat depan nun... kalu tak buat camtu nak buat bile lagi.. esok pagi2 takde masa nak buat keje umah dah...
tapi sguh 'menguciwakan'.. sebelom mulakan keje tu.. aku dah kira telur.. memg ngam2.. cukup utk seme tempahan kek tu.. (4 kek gulung, 1 carrot kek, 1 kek coklat, 1 cheese kek, 1 kek pelangi oren' dan 1 kek buah yg aku nk bawak utk jamuan raye kat umah aku nih)... belom pon sempat telur2 tu jadi kek... TELUR2 tu dah CIUM LANTAI dulu..huahhahaaa... seme dah dah jatuh ke lantai dulu.. yg tgal hanya lah.. telur yg ku asingkan utk kek gulung tu je ke dlm bakul utk dicuci... selamat laa telur tu.. nasib baik gak..pasal tuan die nak hari jumaat tu.. ermm memg takde rezeki laa.. so aku buat je laa yg 4 gulung kek tu... yg lain kene beli telur baru laa...

Saip buat kek tu.. masak nasik pulak.. pastu bagi budak2 makn.. depan tv tu ntah mcm ape.. ngan kulit epal.. ngan coklat nye.. ngan air nye.. ermm nak marah pon tak guna... sruh pi tido taknak tido.. siap seme kat dapur dah dekat kul 1 pagi... nak kemas depan terus tak dapt laa pasal budak2 ni taknak masuk tido pasal nak tido ngan mama.. terpaksa laa masuk tido dulu tgal je depan tv camtu..ermm... bestnye bile dah baring... sakit tapak kaki.. pasal berdiri..jalan.. nak duduk pon tak sempat..

Esok..kul 5 pagi aku dah bangun pasal nak kemas dlm umah dulu sebelom kuar umah bergotong royong... penat gilerrr.. nasib baik gak Fahim ngan abg die bangun kul 11 lebihh.. kalu tak susah gak nak buat keje.. pasal die cam demam sikit.. demam rindu... masa die bangun tu... keje kat luar dah beress.. terus je pi mkn mee.. nasib baik ade lagi.. budak2 lain dah basah kuyup main air.. adib lak baru bangun.. hahhaa.. marah die pasal tak kejut awal pasal nak main ngan kawan2 die...

wahhh pnjang cam cerpen lakkk.. huahhahaa.. layan gambo lak kikikiikiiii

antara makanan masa jamuan raya belah mlm tuu...


NIlak antara kanak2 kat taman tu... budak2 ni duk menyanyi.. sampai nampak urat tekak masing2..tunjuk bakat masing2... kuat benor duk nyanyi.. sib baik tak ujan...

kuih2 warga taman yg bawak...

Tapai ni ditempah... ketupat tu den yg kene goreng huahhahaa.. tugas2 diagihkan sikit2 sorang, yg tak dapat tugas tahun ni jgn risau.. taun depan ade lagi heheee...

dah mula nak makan dahhh.. sebelom tu.. duk meeting pasal pemilihan AJK dan sebagainye.. utk warga2 taman Meraga Indah tu juga.. bagus3...

sate.. tempah ni...
kuih2 yg sape ikhlas utk menyumbang... kek ijauh tu den yg bawak hehee.. kek buah tak dapekk nak buat kukukkuii...

Pizzaaaaaaaaa..... di sponsor olihhhhhhhhhh... warga kat taman tu jugak laahhh.... den tak sempat rase benda nih..

Ayam goreng berempahh.... den tukang gaul je ayam2 nih.. tukang bancuh ramuan org lain.. tukang goreng pon org lain....

masa nih tengah meeting lagi nih..

Tappi kan bese laa kalu dah buat keje ramai2 nih.. kene banyak sabar.. pasal ade je suara2 yg memberi pendapat.. pendapat yg berlainan..itu kene paham2 sendiri la ekk...

abisss dahhhh... abis je jamuannn.. kul 11 lebihhh .. aku dah start buat kek lagi.. pasal esok tuan die nakkk.. telur baru aku pesan suruh adik aku hantar belah petg tuu.. pasal aku dh tak larat nak bawak keretee.. sakit tapak kaki daaaa...... betis aku pon lenguh2...... Sekali bila nak buat kek.. butter dan cheese kerasss da... lupe nak kurkan awal2... buat laa kek coklat dulu.. resepi yg pakai minyakk jeee... siap 2 bijikkk.. pastu tidoooooooooooooooo.... esok kene bangun awal pasal nak buat ciskek dan kek pelangi.. pastuuu.... nak buat donut lagi sekilooooooo utk jamuan umah kakak aku.... ermmmmmmmmmmmm...........

No comments: