Tuesday, December 30, 2008

SALAM..

Nak tempek gambo je laa.. pasal ari ni cik mood takde laaa.. Layaannn..

Ni laa hasil keje kerastgan ku... belajar ngan Kak Intan MYR... belajar dlm tepon jee.. ni la hasil nye.. ape yg leh tangkap try buat.. ape yg takleh hentam jee jahit hehe.. akhirnye jadi la begini tak sekemas jahitan CIKGU INTAn heheee.. tq banyk2 kakintan...nanti nk belajar lagii... hehee...

sebenarnye lum siap lagi.. tapi aku sarungkan jugak heheee.. dah takde kain lain ..so perabis laa kain ni.. kakak aku ckp alas meja tu letak kaler lain ok sikit hehe.. hentam je laa dulu... nanti bile dah terree jahit.. kite pilih kaler yg betul2sesuai.. sebenarnye kain ni nk buat langsir.. tapi aku ubah pikiran pasal meja tu pemberian kakak aku yg terpakai laa.. elok lagi.. tapi kalu nk letak depan tak sesuai la kan.. tu yg aku buat sarungnye.. pasal letak kat dapur sempit sangt.. bese laa kalu aku duk dapur.. ramai pembntu cilik ikut sekali.. so bertambah sempit laa kat dapur tu... heheee..

kacang panjang.. goreng ngan ayam.. goreng bese jee..hehe.. masak masa lunch ari ape ntah dh lupe..

Telur Itik masak lemak.. utk lunch ari ape pon dh lupee... masa cuti2 baru nih...

udang masak lemak cili api..salah satu peberet incik hb...aku suka udang tuu.. fresshhh gituuu


Koktail ni aku selalu buat.. budak2 suka.. mak ngan bapak budak2 ni pon suka...
Resepi ni mintak ngn jiran...

BHN2
1 tin koktail
1 tin susu cair
6 cawan air
3 sudu kastad
8 sudu gula... cam bese kalu suka manis lagi leh tmbah lagi..kalu kurg suka..leh kurang kan

CARA2:
Masak air hingga mendidih. sementara tgu air mendidih.. masukkan kastad dlm susu cair kacau sampai larut... bile air dah mendidih masukkan susu cair tadi..kacau... kemudian masukkan koktail...siap.... bila dah sejuk leh masuk dlm peti ais..

Haa.. ikan goreng ni menu wajib tiap kali lunch n dinner.. bawang goreng tu sedap gaul ngan nasi panas...

Kcang botol ngan kacang panjang goreng ngn udang...

Udang celup tepung...best rangup je tepung die.. tapi anak aku no.2 tu tak berape suka...yg lain semua suka.. yg kecik tu pon suka sangat siap cicah ngan sos tomato ikut kakak die...


Ni lak.. kat pokok kacang botol yg incik hb tanam depan umah.. ade penjaga nyee... eee... geli tul.. Yg heran nye.. time tuan die duk petik kcg botol.. tak pernah lak terserempak.. time aku memetik jee ade jee mende munculll.. sebelum nih.. yg warne ijau..sib baik aku perasan ekor die kalu tak..sah2 aku tertarik ekor die... eeee... gambar ni aku snap petang kemareng.. masa duk petik utk jiran aku.. sib baik masa aku duk petik tak kuar lagi.. sekali aku naik baru laa ternampak...eeee geli sguh laa...

No comments: