Sunday, December 21, 2008

Coti..coti...

Salam.. ari ni.. tak berape nak sihat.. dua hari dah sakit kepale.. d saat tahap kerajinan ku yg tinggi... kepale lak sakit tahap maksima.. lama dah tak sakit kepale camni.. Naib baik ari ni dah tak sakit kepale.. tapi bdan tak larat sebab banyak mkn ubat kot.. ikut hati nak je cuti.. tapi cuti ade 1 hari lagi nak simpan utk minggu depan.. lama skit cuti.. Nak pi klinik??... tempat ni lahh paling susah aku nak pi.. pi je laa keje..
Hari Jumaat.. pagi..buat sarapan Roti Boy.. tak berape nak jadi.. lepas buat ni.. pening2 pon dtg.. tapi buleh tahan lagi.. Bila dah baring payah lak nk bangun.. lunch lom masak lagi.. kl 1.30pm lom mask ape2 lagi.. Tapi pening2 pon bagun laa jugak, nanti kang kelaparan budk2 ni.. masak simple je..goreng ikan kerisi ngan ikan tumis..
kikiikkiiiihhh.. letak gambo seblum goreng je la ekk..

Tengah masak tu.. kakak ipar mesej ajak mkn kat tepi pantai.. aduss.. aku sakit kepale.. ikut hati taknak pi.. takut melarat lak sakit kepale.. pasal ptg nanti nak buat kek utk besday anak buah.. tapi hb ckp pegi je laa kejap.. budak2 ni pon dah lama tak pegi pantai.. so pegi je lerr.. dah dkt kul 3 ptg.. banyk tul aku mkn hehee.. mkn tepi pantai berselera lerr.. kakak ipar lak bwk budu..fuuuuhhhhh..




Ari Sabtu.. buat kek utk anak buah.. kesuntukan masa.. ingat nak buat cupcake n hias ngan butter creamm.. lecehh la plakk.. pasal ade pembantu cilik sorang nihh.. nak menghias kek ni kene beri tumpuan sikit.. kalu dah duk buat kek bersama pembantu cilik nihh.. camne nak bagi tumpuan.. paham2 je lerr..
tu diee.. time ni baru lepas kene marah pasal duk usik tepung kek.. habis berterabur atas meja.. tu yg die tolak kerusi main dekat sink lak.. buat muka selambe jee kene marah.. mcm busy benor lak die.. buat tak layan bile kene marahh.. disambungnye lakk keje lain.. kakak ngan abg dide tido mah mak saudara die org.. tinggal la die sorag..


Sambil tunggu kek masak aku cuci bekas mana yg patut.. masa tu aku rase cam legaa jee.. nape ekk.. rupe2nye pembantu cilik aku takde.. mane lak die pegi.. senyap jeee.. main kat bilik agaknye.. lepas tu aku pon pi jenguk laa kat bilik.. semua bilik takde.. aku dah pelik nihh.. aku pon pi la jenguh kat depan tv... hahh tu dieee...

Lega bila pembantu cilik aku dah tido.. time nih buleh laa aku godek2 butter creamm.. kalu tak hantar kek gitu jee leeerr kat besday boy.. cian lakk.. akhirnye gini laa hasil.. boleee laaaa.. pagar tak berape kukuhh hehee..

..
Ni lak ciskek.. buat waktu pagi2.. lepas hb pi keje.. sebelum pembantu cilik tu bangun.. utk di bawak umah besday boy gak.. pastu buat muffin coklat sikit.. nak buat lagi tak tak sempat dah.. gambar muffin lupa lak nk ambik..
Ini lak.. kakak aku masak.. saje nak test resepi yg die mintak kat tuan kedai yg selalu die mkn.. katenye best sangat.. aku tak pernah mkn.. UDANG CELOP TEPUNG.. hehe.. udang tu baru je beli kat tepi sungai.. udang segar sangat... best..rangup..

ni resepinye.. utk setengah kilo udang..
1 cwn tepung gandum,
1 sudu baking powder,
garm secukup rase,
gula secubit sje..
3/4 cwn air.. letak sikit2.. takut terlebih air.. agak2 nk buat cam jempuut2 tu ok laa..
Goreng ngan minyak yg banyak dan panas...

Okey.. ni lah aktiviti masa cuti baru nih.. walaupon sakit2 kepale... penutup ni aku tempek gambar besday boy.. kat umah kakak aku yg jaga budak2 nih.. okeyy zasssssssss.. lapo lak rase...

No comments: