Tuesday, September 15, 2009

21 RAMADHAN...

Sudah menjadi kebiasaan pada bulan2 pose gini.. adik beradik kite org bergilir-gilirr buat majlis berbuka puasa di rumah masing2... kadang2 secara spontan pon ade.. lepas masak bawak je lauk pauk n nasik ngan periuk2 sekali ke umah sape yg kite nak berbuka tu..hehehe.. best..best.. hehee iye lah.. beralih angin... dan berbuka puasa ramai2 kan bestt...

Tapi tahun ni... rumah aku terkecuali hehee... pasal hb aku takde.. sebelom die pi keje ke Thailand nun ade jugak die bertanye ngan bini die nih.. "bila lak majlis berbuka pose mah kite??".. tak tahu lagi le jawapan aku.. akhirnye tak dapt gak buat pasal hbKU kene pi keje luar negara la pulakk.. takpe.. tahun depan lah.. kalu panjang umur la.. tahun ni raye pon takleh nak buat kot.. pasal tak larat laa aku nak bersilat sorang2 kat dapur tu..bersilat ngan Fahim lagi...uishhh tak sanggup den.. raye-4 memang sah hb ku kene pi sana balik.. mana nak balik negeri sembilan lagi... cuti pon sekejap je tu.. emmmm.. berkorban...

Okessss..... nak tayang gambo.. umah abang aku yg buat mjlis berbuka pose (ahli keluarga je) pada Jumaat lepas.. juga SEMPENA HARI ULANGTAHUN PERKAHWINAN abg aku nih..

dasyatt oooOOO... dah memg tokeyy katering kan..( wife abg aku nih tereee bab masak memasak... dan deco mendeco pon)...

Memg special... dua hari berturut-turut berbuka pose kat umah die org.. (ini kes tuan umah tak berpuas hati ke?? atau tetamu yg tak puas makan?? sedap nye pasal hehee.. ok layannnnnnnn gambo2 nih....

rajin suguh kak ipar aku ngan anak dara die yg sorang tu duk menghias meja mkn nih ye... aku kalu jemput makn2 duk atas tikar jee huahhaaaa..

Bonda aku ngan cucu die.. duk tgu utk berbuka... awal lagi masa ni...

Tu baju ijau hitam.. tuan umah lerr.. tengah bzz tuuhh... maklum lah tuan umah.. bnyak mende nak kene buat..


Lerrrr gambo air je ke aku ambik.. makanan seme aku tak ambikk.. hampess tul la.. ingat nak tayang masakan best2 kak ipar aku.. air pon jadi lah... banyak jenis ari... Air Tebu (peberet bonda aku nih).. Air Sirap bandung.. Air Oren dalm botol tu.. Air Jambu.. dan Air Nira kelapa pandan.. errmmm.. minum jgn tak minum..

Hahhh.. seme org ingat ni buah hiasan.. Fahim je yg perasan buah betul huahahhaaa... die nampak ape lagi.. nak ngap laa die hehee.. siap mak sedare die sound tuuu.. itu buah takleh makan huahhaaa... tipah tertipuuu

aku berkenan nih... banyak lagi gambar bunga yg cantik di hias.. aku tak ambik gambo la plok...

pokok ni pon siap berhias ngan riben.. sekali pandang aku ingat pokok ni berbunga.. pelik gak.. pandang sekali lagi.. lerr riben rupenyee.. cantik! ade lagi pokok yg di hias tak de gambo ler..


abissssss daaaaaaa

No comments: