Sunday, April 26, 2009

SEDAAAPPP

Salam..

Pada petang Khamis minggu lepas..singgah umah bonda sebelum balik umah.. sekali bonda ku keluarkan sebijik buah mangga.. yg dipetik dari pokok mangga yg ditanam oleh arwah ayah duluu2... sebijik dh gugur...n dah ditelan dah.. yg tu bonda aku petik n peram semalaman.. Bonda akku nih rajin bab2 melayan cucu2 die makan...
Anak2 aku ape lagi.. masing2 ambik tempat duk depan bonda aku yg sedang ngupas mangga tu laa.. tak muat tangan nak pegang mangga tu .. besar sangat.. rasenye pon sedap.. manis sangat..
layan lerr gambo2 anak2Ku yg sedang menikmati rase buah mangga yg sedap ituuu hehee...


haa.. tu die..
Ni kejap je die telan tuu.. kejap lagi tadah tangan mintak lagi ngn tokwan tuu..


ni si abang.. berdebar gak tu takut abis kat adik die jeee tuu..

blurr je gambo mangga nih.. dah tinggal suku... ni bonda aku suruh buat balik utk menantu die kat umah aku tuuu.. sape lagi kalu tak HB Ku itewwww... bila Hb aku balik aku scakap laa.. " abg..ni ade buah tangan sikit dari mak mertua abg nih.. khas utk menantu yg dirindui"..hahhaaaaaa.... saja nk main2 ngan die.. sejak die keje sebelah kemaman ni.. takleh laa die menyinggah umah mak mertua die.. dah 2 minggu gak laa die org tak berjumpee..heheee.... kalu berjumpe tuu.. mesti pasal politikk ajee yg die bualkan.. ade jugak laa die bual hal2 lain.. Kat atas nih ..pokok mangga tadii... arwah ayah yg tanam.. alhamdulillah..sampai ke cicik dah leh makannn hasil nih...

Ni lagi MANJA MAMA... seronok dapat makan manggaaa...

No comments: