Sunday, March 01, 2009

Muahaaahhahhahahahhahaaaaaaaaaa.....

Assalamualaikum...

Ade sikit gambar nak tempek sini.. hahhaaa.. kalu lihat gambar ni memang aku nak gelakkk jee.. Tali tape cikgu besor tergunting deek kerane aku ni buat keje main hentam jee.. ari Jumaat memang aku kelam kabut sikit... dari pagi aku duk kerja kan kek besday anak buah ku.. bese la duk buat keje ngan chef kecik nih.. geram tul.. Kakak die ade kem kat sekolah.. so abah ngan abang die takde laa.. pagi2 dah kuar hantar pi sekolah.. yg abg lak nak ikut.. tgal la die sorang kat umah nolong tambahkan keje mama die... Dari pagi duk kerja kan kek.. 11.30 tu lum siap2 gak.. mcm2 cobaan yg dtg masa deco kek nih.. plan nak buat dua kek utk besday abg ipar sekali.. hampesss.. satu pon tak siap2... chef kecik nye pasal...
nak suruh abah die bawak pi sekali kang susah lak abah die nak buat keje kat umah mak mertua die sementara nunggu anak die balik dr sekolah kul 12 tu.. pasal ari tu mak den plan sembelih itik.. buat mkn2 utk lunch... so.. abahnye gi nolong kat umah mak den.. den lak duk keje kan kek kat umah... hehee..
Aku dh putus asa duk deco kek tu.. banyak gangguan (walupun yg kecik sorag ade kat umah).. kejap di langgarnye tangan aku.. kejap di tolak nye kat belakang.. elok2 jadi.. dah jadi comot.. sapu BC dan buat laa balik.... dah bayak kali buat tak jadi.. aku pon alih laa kat meja tinggi lak konon nye die takleh laa langgar tangan2 ku ini.. hampess.. di hayun nye penyapu lakk.. adusss... cepat2 aku ambik penyapu tu simpan bilik, sebelum kek ku jadi mangsa... belum pon habis aku mendeco kek.. toinggggg... kasut sekolah kakaknye di baling masuk laa kat bc yg aku buat utk deco kek.. dah jahanam... terpaksa di buang... Aku pon dah ilang sabar sebenarnye.. memandang kan die tu kecik lagi..aku kene lebih kan sabo sikit.. kalu takkk..emmmm...
aku tepon kakak aku.. suruh je beli kek besday kat kedai.. pasal aku nak mendeco kek ni dah malas.. BC pon dah abis.. kakak aku lak nak jugak kek tuu walau pon takde bc.. adusss..buat jugak laaa...sampai siap.. tapi tak ckup BC laa.. hentam jeee.. Dah siap buat tu.. aku pon duk laa kejap depan TV.. chef kecik tak lak kacau aku duk depan TV nih.. die pun siap menyandar tengok tv cam aku...adusss geram tull.. nak sidai kain pon tak larat dah.. duk kerja kan kek tu.. jap lagi hb ku sampai nak ambik gi umah mak.. n lepas tu aku lak ade kelas menjahit beg.. terlewat gak sampai umah cikgu.. lewat setengah jam lebih..

Ni laa hasil pi belajar ari jumaat tu dengan terkorbannye tali tape cikgu besor hehe... kisah mengerjakan beg nih memang lucu sangat.. tak dapat nak lupe.. balik umah pon tersengih2 bila teringat beg nih..heheBeg nih aku dah bagi kat bonda aku hehee.. bonda aku cakap die nak yg ade zip lak.. kene laa aku belajar letak zip nanti... bila laa buleh buat beg ni lagiii..

Ni lak kje2 timbun tanah adik ngan kakak ari sabtu.. lum siap lagi.. tahun depan baru leh buat rumah kot..

Ni la Chef kecik duk mengada2 nga mak sedara die...

2 comments:

zino said...

mana kek dia tak nampak pun hehe

Kak Ina said...

Salam Suha,

Kak Ina pun tak leh lupe cerita terpotong tali tape tu... kalau dok sorang2 mesti tersengih aje.. tapi berbaloilah gak kan beg tu jadi jugak