Thursday, December 04, 2008

Salam...
Petang semlm balik keje awal.. takde laa awal sangat awal sikit jee.. pi ambik anak2.. tapi baru tido laa plokk.. taknak laa kejut pasal die baru tido kakak cakap.. so, borak2 laa dulu ngan kakak n anak sedare.. crite pasal die nak kawen laa tak lama lagi... tengah duk borak tu.. kakak sorang lagi kol cakap die dah on the way pi Hospital Kemaman melawat anak buah sakit.... die ajak aku follow die la ngan kete aku.. pasal die pon tak bawak kete sendiri tumpang kete adik... tapi masa tu aku pikir malas laa nak bawak 3 org nih berderet pi hospital sorang2 kan.. so aku cakp pi dulu laaa.. esok kot aku pi, lepas tu aku tepon mak aku tanye hb aku dah balik lom.. pasal hb kalu balik keje mesti singgah situ dulu makn2 ngan mak mertua die tuuu.. mmm hb ku dah balik rupenye.. die pon nak pi hospital ngan mak aku naik kete ngan sepupu aku... hb aku ingat aku balik lambat.. tu yg die nak pi ngan sepupu aku.. hehe.. tapi die tak naik terus dr umah mak aku pasal die lum tukar baju keje.. so die berjanji ngan mak mertua die suruh sgah ambik die kat umah laa.. pasal die nak mandi salin baju.. (hb aku tu pelupe.. yg die takde kunci umah hehe)... bila dah tahu crite gitu cepat2 laa aku ajak anak2 balik.. yg kecik tu tido sambung dlm kete..

kan betul bila sampai depan umah je aku nampak hb ku itu duk berborak ngan jiran2 depan umah..heheee.. tak leh masuk laa tu.. Aku pon tgu la die bersiap pastu terus pi hospital pasal masa tu dah lambat, takut waktu melawat dah abis.. tapi nasib gak sempat...

Sedih lak aku tengok anak buah aku tu duk sakit..bergenang gak sikit mata aku tengok die tahan sakit.. nasib leh control cun lagi masa tuu.. ye laa.. walau pon anak buah aku tak laa rapat sangat ngan aku tapi kan nama pon anak sedara kan.. aku ni jenis takleh tengok anak buah buat mende pelek2 mula laa mulut aku nak bising walaupun mak bapak die tak bising..(sebab tu laa anak buah aku tak berape nak rapat ngan aku nih..asyik kene marah je.. itu ini tak bole.. heheee) bukan ape aku ni takut jadi mende2 tak elok jee... budak2 nih kalu die paham.. paham la kan.. bukan nye marah tu tanda benci kan... terlebih sayang tu sebenarnye heheee... die org je tak tahu..

Berbalik crite anak buah aku kat hospital ni.. sebenarnye tangan die kene bedah pasal kene masuk besi.. besi camne aku tak tahu laa.. kakak ipar aku cakp.. mula2 tu Dr ckp kene masuk dawai jee.. pastu Dr cakp takleh pakai dawai lak.. sebelum ni tangan tu dah pernah patah.. tu yg jadi terukk tuu.. patah kali kedua pada tempat yg sama.. hah camtu laa jadi nye.. Mula2 tu die jatuh kat Mahkota perade Melaka kalu tak silap.. patah tgn ... pastu tu baru2 nih die jatuh lak kat umah kakak .. masa duk main kejar2 ngan seppupu die yg lain.. die terjatuh.. patah balik tagn die tuu..
Kat bawah nih aku tempek gambar kat wad hospital kemaman lepas jatuh kat umah kakak ari tu... tapi masa tu Dr tak masuk besi pasal simen balik jee.. Pagi semalm baru kene bedah... lupe nak ambik gambar kat hospital semlam.. pasal kejap je kan tu yg terlupe kot..

Ni gambar anak buah.. nama pendek La jee.. cun tau budak ni sorang, manis je muka kalu senyum... tapi pendiam sikit.. dan pemalu kot.. bile jumpe die senyumm jeeee keje die...heheee....
Ha ni die duk layan main tepon jee... guna sebelah tgn je tuu.. nasib baik gak bukan tgn knn die yg patah..
time ni tengah nak bangun pi bilik air.. sebelah tu mama die ( kakak ipar den laa tuu )
Ni lak, tokwan die duk atas kerusi tu.. tu budak2 tu anak den lerrr.. duk nyibuk makn buah sepupu die nye.. org tak sakit beriye2 mkn nyee..
Tak cantik mane gambo.. bergegar... masa nih gi ngan anak2 je hb tak gi pasal keje.. ni pon pi tumpang kakak .. pasal malas nak bawk kete ngn budak 3 org ni... bising bergaduh dlm kete..tu yg tak tahan tuu... satu lagi suka kentut dlm kete.. geram betull laaaa..........
Balik dr Hospital lak dah gelap laa pasal dah maghrib masa tu.. so die org singgah umah utk solat... satu kete singgah solat kat surau The Store pasal nak beli barg anak die jap, pastu baru sgah umah aku.. aku mlas laa nak singgah situ.. terus je balik.. lagi pon sempat lagi kalu solat kat umah.. so yg lain, kete adik ngan kete sepupu singgah umah aku solat maghrib.. n mkn mlm sekali... hahhaaa yg lawak nye aku dah plan malas nak masak mlm tadi, aku dah pesan kakak aku suruh budak2 ni mkn kenyang2 sebelum balik.. ni kes geram mlm marengg.. ade ke aku masak penat2 die kate dah kenyang.. ishhh geram aku.. so aku duk mkn je ngan Nabihah, Nabihah lak mkn sikit jee.. tu yg aku pon malas lah nak masak mlm tadi.. tapi oleh kerane ade tetamu aku masak laa.. besttt makn ramai2....
Ok.. ni j e utk ari nii.. tq pada yg sudi baca sampai abis.. hehee (ade ke org bace nih).. takpe laaa.. sekurang-kurangnye.. aku ade keje nak buat heheee... lepas nih aku nak merempit lak... ok zaaaaaaaaasssssssssssssss....

No comments: